PWGay

Politechnika Warszawska w kolorach tęczy
Dzisiaj jest 19 cze 2019, o 09:07

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Ankieta: co Zarząd powinien (był) zrobić....
nie kasować postów aktualnie zabanowanych - bo wolność i demokracja; nie przywalamy, ale nieudolność 27%  27%  [ 7 ]
prosić aktualnie zabanowanych, aby przestali lub z nimi dyskutować - bo łagodność i dobrość; ale karmienie trolla 15%  15%  [ 4 ]
kasować posty aktualnie zabanowanych po długim zastanowieniu - bo rozwaga, ale za późno; opieszałość 8%  8%  [ 2 ]
kasować posty aktualnie zabanowanych bez zastanowienia i natychmiast - bo stanowczość i udolność i brak opieszałości, ale za szybko, zamordyzm, przywalanie 8%  8%  [ 2 ]
kasować posty aktualnie zabanowanych krytykujące Zarząd - bo jak wyżej, ale też jak wyżej 4%  4%  [ 1 ]
skasować forum - bo porządek 8%  8%  [ 2 ]
podać się do dymisji - bo dylemat moralny 4%  4%  [ 1 ]
wyjechać na wakacje 15%  15%  [ 4 ]
Masaj 12%  12%  [ 3 ]
Liczba głosów : 26
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 12:04 
Offline
Czarownica z tej Ziemi
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, o 00:55
Posty: 773
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz
Majki pisze:
Co za smród.

Zatem rozumiem że operacja wyboru nowych osób nie powiodła się bo nie wybrano nowego admina.

Nie "nie wybrano" - nie było z kogo wybierać, bo nikt się nie zgłosił.
Majki pisze:
Bo jednak takie decyzje o banowaniach itp powinien podejmować admin.

technicznie tak. formalnie - zależy od regulaminu lub innych powziętych demokratycznie / kolegialnie / autorytarnie ustaleń.
Majki pisze:
W końcu duże forum to to nie jest żeby nie miał chwili się tym zająć. Usuwanie wszystkich postów? Jest bardzo destrukcyjnym działaniem dla wątków. Przez to tracą logiczną ciągłość i stają się bezużyteczne dla wartości forum. Np Emil który rzekomo założył wątek że usuwa forum.

Każdy user jest właścicielem swoich postów. To jest bardzo istotna kwestia, którą nikt się tutaj do tej pory nie przejmował. Skoro regulamin nie mówi o przeniesieniu praw autorskich / przeniesieniu prawa do dysponowania / licencjonowaniu tworzonej prze użytkowników treści na forum, user ma pełne i całkowite prawo nią dysponować, w tym usunąć. Dla zwykłego usera jest to jednak bardzo uciążliwe - dla admina to 3 kliknięcia. Jeśli jednak ktoś zdecyduje o usunięciu swoich postów, to osoba administrująca w myśl obecnie przyjętego regulaminu nie ma prawa odmówić.
Majki pisze:
Jeszcze tylko prosiłbym o listę postulatów opozycji, bo tak w sumie to nie wiem. Chcą zmian. Na lepsze. No i...?

Trochę to wygląda, jakby wszyscy się trochę przestraszyli sytuacji, która dojrzała do zmian - vide post emila powyżej. Co? Okazuje się że oprócz utyskiwania i pomstowania trzeba robić, i co gorsza trzeba umieć i mieć czas i motywację? Trzeba wymyślić spójną wizję, zaimplementować, wyegzekwować i ponieść konsekwencje wyegzekwowania (z całym szacunkiem do wysiłków Gidji i Cysia, postulaty zgłaszane do regulaminu - choćby były jak najbardziej słuszne - to za mało; trzeba wykonać wszystkie kroki)? I wszyscy (i starzy i nowi użytkownicy) nabierają wody w usta?
Panowie (i Panie), wybaczcie - put up or shut up.

Ponadto chciałbym zwrócić uwagę, że ostatnią osobą która deklarowała chęć (i umiejętności) administrowania forum był użytkownik Nowy.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 12:09 
Offline
Chłopiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2004, o 00:56
Posty: 4986
Lokalizacja: Elka
Majki pisze:
Usuwanie wszystkich postów? Jest bardzo destrukcyjnym działaniem dla wątków. Przez to tracą logiczną ciągłość i stają się bezużyteczne dla wartości forum. Np Emil który rzekomo założył wątek że usuwa forum.

Jeszcze tylko prosiłbym o listę postulatów opozycji, bo tak w sumie to nie wiem. Chcą zmian. Na lepsze. No i...?
Ale kto jest w opozycji?
Tutejsza ankieta daje możliwość jakiegoś tam ustosunkowania się do tego co było.
Propozycje na temat tego jak ma być padły ze strony Asakury, ale zupełnie nie zyskały poparcia.
Trochę osób wypowiedziało się na temat tego co im się konkretnie podoba, a co nie i choć trudno traktować te informacje jako konkretne propozycje do rozważenia, liczę na to że zostaną wzięte pod uwagę.
Jeśli czujesz się Majki opozycją, postaraj się sam napisać czego być oczekiwał, albo jakie rozwiązania mógłbyś zaproponować.
Ja chyba się zaraz na szybko napiszę coś co sam bym proponował, co mam nadzieje że będzie spójne, ale nie wiem na ile dogodzi ewentualnym niezadowolonym nowym użytkownikom.

_________________
Chłopiec pełen magii

count your blessings now
'fore they're long gone


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 12:29 
Offline
Ciasteczkowy skrytożerca
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2004, o 16:37
Posty: 2631
Lokalizacja: Agencja ds. Przerabiania Spinaczy Biurowych na Majtki z Drutu
nie bardzo wiem jak powziąć te dalsze kroki, skoro spotkanie organizacyjne zostało zamknięte dla zwykłych userów i mają się na nim pojawić wyłącznie admini i moderatorzy. dla mnie to czytelny sygnał, że nie są oni zainteresowani oddolnymi propozycjami i mają jakąś swoją wizję, którą wcielą w życie niezależnie od opinii czy zgłaszanych z dołu postulatów. więc wybacz, ale twoja uwaga "put up or shut up" jest nie na miejscu - bo w obecnej sytuacji osoba spoza "zarządu" nawet posiadająca inicjatywę, pomysły, chęci i umiejętności jest pozbawiona możliwości jakiegokolwiek działania poza przedstawieniem swoich propozycji tutaj na forum.

jeśli uważasz, że to za mało, to co wg ciebie powinno się zrobić?

_________________
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 12:43 
Offline
Emanacja Pi i Sigmy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 kwie 2005, o 23:28
Posty: 1743
Lokalizacja: Jedyna słuszna strona Wisły
cysiek pisze:
jeśli uważasz, że to za mało, to co wg ciebie powinno się zrobić?


Przede wszystkim przedstawić swoje propozycje na forum.

Po drugie, nikt nie ma prawa wymagać od kogokolwiek, by organizował spotkanie dla dwudziestoosobowej grupy.
Tym, którzy uważają, że jest to proste, zaproponowałem, by zorganizowali takie spotkanie dla wszystkich, którym leży na sercu dobro forum. Nikt się nie zgłosił. Nie bardzo rozumiem, dlaczego organizacja takiego spotkania ma spadać na zarząd.

Zarząd spotka się w terminie i miejscu, które jakoś udało mu się ustalić. Zależało nam, by spotkać się w miarę szybko i we w miarę dużym gronie, a i tak nie dało się znaleźć terminu pasującego wszystkim. Wybacz, Cysiu, że nie spróbowaliśmy dogrywać terminu i miejsca pasującego kilkunastu osobom.

Gdyby użytkownicy zamiast pisać, że zarząd ich do siebie nie dopuszcza spotkali się we własnym gronie i wypracowali stonowisko, lub chociaż opisali je na forum, byłoby Administracji łatwiej się do użytkowniczych propozycji odnieść, lub część z Was zabrać na nasze spotkanie, by mogła wziąć udział w dyskusji i przedstawić punkt widzenia/propozycje Użytkowników.

W zaistniałej sytuacji Administracja może jedynie zapewnić, że dołoży starań by jej wnioski przełożyły się na propozycje, a nie warunki.

_________________
We have to make books cool again. If you go home with somebody and they don't have books - don't fuck them.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 12:52 
Offline
Czarownica z tej Ziemi
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, o 00:55
Posty: 773
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz
cysiek pisze:
nie bardzo wiem jak powziąć te dalsze kroki, skoro spotkanie organizacyjne zostało zamknięte dla zwykłych userów i mają się na nim pojawić wyłącznie admini i moderatorzy. dla mnie to czytelny sygnał, że nie są oni zainteresowani oddolnymi propozycjami i mają jakąś swoją wizję, którą wcielą w życie niezależnie od opinii czy zgłaszanych z dołu postulatów.

Zupełnie bezpodstawne założenie. Mam wrażenie, że na siłę dopatrujesz się jakichś układów i spisków. Ponadto przeczytaj proszę jeszcze raz posty treka i makarona. Wyraźnie poinformowano, że spotkania zostały rozdzielone, żeby ci co się do tej pory forum zajmowali mogli określić czy dalej chcą to robić i w jaki sposób, aby następnie skonfrontować to z opiniami tych, którzy forum jedynie używali. Jak widzisz wśród adminów/moderów też nie ma jednomyślności w kwestii "co dalej", skoro uznali, że takie spotkanie jest potrzebne.
O to samo poproszono wszystkich użytkowników - o dogadanie się zainteresowanych i wypracowanie postulatów. W dowolny sposób, byle by one były, bo o czymś trzeba dyskutować.
cysiek pisze:
więc wybacz, ale twoja uwaga "put up or shut up" jest nie na miejscu - bo w obecnej sytuacji osoba spoza "zarządu" nawet posiadająca inicjatywę, pomysły, chęci i umiejętności jest pozbawiona możliwości jakiegokolwiek działania poza przedstawieniem swoich propozycji tutaj na forum.

jeśli uważasz, że to za mało, to co wg ciebie powinno się zrobić?

A po czym wnosisz, że tak jest? I co chciałbyś zrobić jeszcze poza przedstawieniem propozycji? Ja mówię o całości. Wskazałeś dwa konieczne punkty w regulaminie. Gidja wskazał kilka innych, chłopiec się ustosunkował i uzupełnił. Czy naprawdę uważasz, że to załatwi wszystko? Masz pomysł skąd wziąć admina? Masz chęć regulować i egzekwować? Bo ktoś to robić musi. Czy wszystko sprowadzi się do stwierdzenia "ma być tak, zróbcie!"
Zatem moje put up or shut up jest jak najbardziej na miejscu.
A wiesz czego ja się obawiam? Że admin i moderatorzy z grupy straszaków stwierdzą, że już nie mają ochoty się w to bawić (z zupełnie dowolnego powodu, bo na przykład wolą wybierać czarne słonie salonowe do urządzania salonu). I zaproponują konkretny sposób przejęcia koniecznych obowiązków przez kogokolwiek kto by chciał je przejąć. Tylko się nikt taki nie znajdzie, bo nikomu się nie będzie chciało.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 13:00 
Offline
Ciasteczkowy skrytożerca
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2008, o 01:40
Posty: 2418
Lokalizacja: Praga Północ
rav pisze:
Uważam, że przekazanie forum w ręce "młodych" spowoduje, że forum przestanie istnieć albo zapanuje większy chaos.
nieprzekazanie też spowoduje, że przestanie w końcu istnieć :dunno:
no chyba, że każdy wyznaje ciągłość w sensie Chlopca czyli "niech istnieje, dopóki mi się nie znudzi" a nie ciągłość w perspektywie następnych kilkudziesięciu lat...
poza tym to, czy będzie miał kto moderować jest równie ważne jak to czy będą userzy, którym będzie co moderować
Makaron pisze:
Przede wszystkim przedstawić swoje propozycje na forum.
to co ja kiedyś uważałem, nie zmieniło się zasadniczo
cysiek pisze:
w obecnej sytuacji osoba spoza "zarządu" nawet posiadająca inicjatywę, pomysły, chęci i umiejętności jest pozbawiona możliwości jakiegokolwiek działania poza przedstawieniem swoich propozycji tutaj na forum.
nie jest tak źle - wybory nowych moderatorów były inicjatywą oddolną - Administracja nadała jej konkretną formę
mithnae pisze:
Tylko się nikt taki nie znajdzie, bo nikomu się nie będzie chciało.
to, że jednokrotna próba znalezienia admina nie powiodła się implikuje, że nigdy się to nie uda? pokrętna logika

_________________
hań-ba, hań-ba...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 13:36 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 251
Lokalizacja: Wieża Magów
Poprzednie warunki adminowania (oficjalne i te mniej oficjalne) oraz cały wianek atmosfery wokół wyborów spowodował brak aplikacji np mojej. Bo miało być że jeden admin przejmuje i martwi się wszystkim. Tak z grubsza i oczywiście po okresie próbnym. Teraz jakoś adminów jest kilku. Jeżeli zostaną rozpisane wybory na adminów dwóch to ja się zgłaszam. Kiedyś już pisałem jak sobie to wyobrażam. Jeden od robienia działów, czystek na forum, rozwiązywania konfliktów i decydowania co jest obraźliwe a co nie, a drugi który będzie adminem tylko w panelu admina i będzie się bawił w naprawy i updaty i inne. Jeden do zarządzania szanownym gronem pewugejowiczów, a drugi do zarządzania kwestiami czysto technicznymi.

_________________
- I'm heteroflexible.
- Whaaa?
- It means I'm straight, but shit happens.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 13:57 
Offline
Emanacja Pi i Sigmy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 kwie 2005, o 23:28
Posty: 1743
Lokalizacja: Jedyna słuszna strona Wisły
Super!

Adminów powinno być - moim zdaniem - dwóch; moderatorów - maksymalnie 3(4).

Co do Adminów, to wszystko nie może być zawieszone na jednej osobie. Z Moderami jest podobnie, poza tym, im jest ich mniej, tym większa szansa, że nie będą się w chwili kryzysu chować za 'ktoś się tym na pewno zajmie', tylko faktycznie będą interweniować.

_________________
We have to make books cool again. If you go home with somebody and they don't have books - don't fuck them.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 14:06 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 251
Lokalizacja: Wieża Magów
Popieram i do tego przynajmniej pobieżnie rozpisana ścieżka kompetencji żeby było wiadomo kto czym się zajmuje a jak decyzja jest kontrowersyjna to do kogo składać zażalenia. W świetle ostatnich kilku momentów na forum uważam, że właśnie takiego czegoś zabrakło. Niewątpliwie jest to jedno z najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi do zachowania ciągłości decyzji i dość skutecznie ogranicza pole do jałowych dyskusji nad nimi.

_________________
- I'm heteroflexible.
- Whaaa?
- It means I'm straight, but shit happens.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 14:10 
Offline
Chłopiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2004, o 00:56
Posty: 4986
Lokalizacja: Elka
Majki pisze:
Jeden od robienia działów, czystek na forum, rozwiązywania konfliktów i decydowania co jest obraźliwe a co nie, a drugi który będzie adminem tylko w panelu admina i będzie się bawił w naprawy i updaty i inne. Jeden do zarządzania szanownym gronem pewugejowiczów, a drugi do zarządzania kwestiami czysto technicznymi.
A Ty byś się widział jako który?

_________________
Chłopiec pełen magii

count your blessings now
'fore they're long gone


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 15:02 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 251
Lokalizacja: Wieża Magów
Jeśli odpowiedź na to pytanie miałaby być odebrana jako kandydatura to ja jednak wolę się na razie jeszcze wstrzymać od odpowiedzi. Za pozwoleniem.

_________________
- I'm heteroflexible.
- Whaaa?
- It means I'm straight, but shit happens.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 15:49 
Offline
Czarownica z tej Ziemi
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2008, o 02:16
Posty: 789
Lokalizacja: elektryczny
Majki pisze:
Np Emil który rzekomo założył wątek że usuwa forum.

no nie powiesz, że się przez chwilę nie bałeś!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 16:24 
Offline
Czarownica z tej Ziemi
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, o 00:55
Posty: 773
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz
Majki pisze:
Np Emil który rzekomo założył wątek że usuwa forum.


no to jest akurat ficzer phpBB ;-) pierwszy post w wątku określa właściciela wątku.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 17:27 
Offline
Ciasteczkowy skrytożerca
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2004, o 16:37
Posty: 2631
Lokalizacja: Agencja ds. Przerabiania Spinaczy Biurowych na Majtki z Drutu
Makaron pisze:
Gdyby użytkownicy zamiast pisać, że zarząd ich do siebie nie dopuszcza spotkali się we własnym gronie i wypracowali stonowisko, lub chociaż opisali je na forum, byłoby Administracji łatwiej się do użytkowniczych propozycji odnieść, lub część z Was zabrać na nasze spotkanie, by mogła wziąć udział w dyskusji i przedstawić punkt widzenia/propozycje Użytkowników.


cóż, propozycji i postulatów zarówno w tym jak i w pokrewnych wątkach padło wiele (np. ze strony Suriona, Chłopca, Majkiego). nie jestem pewien, czy do ich wprowadzenia potrzeba zmiany regulaminu. myślę, że to bardziej kwestia przyjęcia zasad działania, które będą jawne i przejrzyste dla każdego - coś jak kodeks dobrej praktyki. no i tutaj chyba niewiele można zrobić, ponad oczekiwaniem, że moderatorzy i admini będą się później do tych zasad stosowali. ich wybory - jeśli faktycznie potrzebni są nowi - to zupełnie inna kwestia, ale to też wymaga działań ze strony obrecnego zarządu - wybory trzeba ogłosić, zebrać kandydatury, przeprowadzić głosowanie oraz wybranym nadać odpowiednie uprawnienia.

a w obecnej sytuacji wygląda to tak, że pojawiają się propozycje i postulaty zmian, na co odpowiedzią jest "put up or shut up". więc ja się pytam - na czym to "put up" poza przedstawieniem na forum propozycji albo ewentualnym zgłoszeniem kandydatury na moda/admina ma waszym zdaniem polegać?

_________________
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Nieprzeczytany post: 3 sie 2011, o 18:16 
Offline
Chłopiec
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2004, o 00:56
Posty: 4986
Lokalizacja: Elka
cysiek pisze:
cóż, propozycji i postulatów zarówno w tym jak i w pokrewnych wątkach padło wiele
Moim zdaniem wiele było pisania o tym, co się podoba, a co nie podoba i teraz warto to przerobić na konkrety. Przykładowo - w moim mniemaniu niektóre z informacji przedstawionych przez Suriona były trudne do spojenia w jakiś konkretny sposób.

Mi się wydaje, że coś tam warto dodać do regulaminu oraz konkretnie ustalić pewne zasady działania, które dotąd nigdy nie były ustalane. W przeciwnym razie trudno będzie ekipie forum podejmować działania w kontrowersyjnych sytuacjach - a coś mi się wydaje że te się będą jeszcze pojawiać.

Liczę na to, że zarząd zapozna się z tym co tu napisaliśmy oraz że ułatwi sobie życie biorąc pod uwagę już dosyć konkretne przykładowe wytyczne z działu "uwagi i propozycje". Chciałbym, żeby takie (lub inne) wytyczne pojawiły się albo w regulaminie albo w jakimś takim dodatkowym zbiorze zasad, do którego łatwo można byłoby dotrzeć. Ponieważ wydaje mi się, że lepiej mieć jeden taki "dokument", wpisałbym je do regulaminu.

_________________
Chłopiec pełen magii

count your blessings now
'fore they're long gone


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group