PWGay

Politechnika Warszawska w kolorach tęczy
Dzisiaj jest 20 wrz 2020, o 10:07

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany post: 20 cze 2006, o 01:11 
Offline
Ciasteczkowy skrytożerca
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2004, o 16:37
Posty: 2631
Lokalizacja: Agencja ds. Przerabiania Spinaczy Biurowych na Majtki z Drutu
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 28042.html

Cytuj:
Neonazista został wiceprezesem TVP?
Marcin Kowalski 20-06-2006, ostatnia aktualizacja 19-06-2006 23:23

Piotr Farfał, obecny wiceprezes TVP, przez dwa lata był wydawcą rasistowskiej gazety "Front". "Nie tolerujemy tchórzów, konfidentów i Żydów" - pisał

[url=http://bi.gazeta.pl/im/7/3428/m3428097.jpg]Obrazek
"gazeta" Farfała[/url]

Farfał - 28 lat, prawnik, pochodzi z Głogowa. Ma zaufanie Romana Giertycha: w wyborach startował z numerem 1 z koszalińskiej listy LPR (bez powodzenia). Miesiąc temu z rekomendacji Ligi wszedł do władz TVP. Podlega mu Biuro Audytu i Kontroli Wewnętrznej oraz Ośrodek Dokumentacji i Zbiorów Programowych.

W życiorysie na stronie internetowej TVP Farfał przedstawia się jako autor "publikacji na łamach prasy narodowo-katolickiej". Nie wspomina, że w latach 1995-96 tworzył rasistowskie pismo. Zaglądamy więc do archiwalnych egzemplarzy "Frontu".

Numer 3 z 1995 roku. Okładka - łysy osiłek z mieczem w ręku idzie po trupach i kałużach krwi. Depcze flagi Izraela i UE, pacyfę (symbol pokoju). Na stronie 3 rysunek skinheada z ręką w geście "heil Hitler".

"Nasza święta rzecz, Żydzi z Polski precz!"

Strona 9, tekst "Prawdziwe Oblicze Żyda": "Surowe represje w stosunku do Żydów są rzeczą konieczną, jeśli naród chce samodzielnie i zdrowo się rozwijać. Pora (...) pozbyć się całkowicie żydostwa, które musi być wypędzone z całej Europy. Nie wolno nam powiedzieć: Ten porządny Żyd, a tamten nikomu nie zaszkodzi. Bez litości i fałszywego sentymentu. Polacy zaś przekupieni mamoną żydowską, sprzedający Żydom, zasługują nie tylko na naszą pogardę, ale i dotkliwą karę. (...) Nasza święta rzecz, Żydzi z Polski precz!".

Artykuł o euroregionach: Unia Europejska wraz z Żydami chce kolejnego rozbioru Polski. Ilustracją jest mapa z "podziałem porozbiorowym": zachodnia część Polski to "strefa okupacyjna Niemiec", wschodnia - "strefa okupacyjna Judeopolonii".

Kącik literacki, wiersz "Rycerz": "(...) Żydowska okupacja choć jeszcze tak silna, już traci swą władzę, ku upadkowi chyli się". I jeszcze ogłoszenia drobne skinheadowskich pism oraz dowcip rysunkowy - pejsata postać liczy pieniądze, podpis: "jedyna miłość Żyda". Na ostatniej stronie rysunek (patrz ilustracja) - na tle mapy Polski skinhead z pałą bejsbolową i rasistowskim znakiem white power ("biała potęga") na kieszeni.

Stopka redakcyjna - Piotr Farfał, domowy adres w Głogowie.

Farfał pisze "Dlaczego skinheads

Numer marzec/kwiecień 1995. W tekście "Dlaczego skinheads" sam Farfał wyznaje: "Nie tolerujemy tchórzów, konfidentów, Żydów. Jesteśmy przyszłością - zwarci, silni, solidarni, bezwzględni, bezkompromisowi i zawsze gotowi do walki. Po prostu jesteśmy najlepsi".

Kilka stron dalej inny artykuł Farfała "Katolicyzm - ostoja polskości": "Do struktur kościelnych przeniknęło wielu Żydów, zmieniając katolicyzm w judaizm. Dowodem na to był II Sobór Watykański".

Ilustracja - synagoga w Głogowie z podpisem: "Zbudowana w 1714 roku, zniszczona w 1938. Dziś opracowuje się plany jej odbudowy!!!".

Są też rysunki gwiazdy Dawida roztrzaskanej na strzępy mieczem, psa sikającego na gwiazdę Dawida i półnagiego skinheada z karabinem maszynowym. W stopce redakcyjnej znów tylko jedno nazwisko: Piotr Farfał.

Marcin Kornak, redaktor antyfaszystowskiego magazynu "Nigdy więcej": - To pismo neonazistowskie. Konglomerat najbardziej skrajnych prawicowych idei, jakie można sobie wyobrazić. Jak redaktor takiej gazety znalazł się w zarządzie telewizji publicznej? W żadnym innym kraju UE coś takiego nie miałoby miejsca.

Sam Farfał przyznaje, że redagował "Front", ale - jak mówi - przestał to robić właśnie z powodu nazistowskich treści. - Mój współpracownik przejawiał takie tendencje. Nawet w jednym wstępniaku napisałem, że się od niego odcinam.

- A Pańskie własne artykuły?

- Dzisiaj bym ich nie napisał. Cały czas mam poglądy narodowe, ale nie jestem faszystą czy rasistą.

- Wstydzi się Pan rysunków, na których pies obsikuje gwiazdę Dawida?

- To nie ja rysowałem.

- Kto?


- Nie mogę ujawnić. Nie mam nic wspólnego z tym człowiekiem.

Paweł Kowal, poseł PiS i szef sejmowej komisji kultury: - Jeżeli informacje "Gazety" się potwierdzą, pan Farfał nie powinien zasiadać w zarządzie TVP. Jeszcze dzisiaj zwrócę się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz do rady nadzorczej TVP.


no tak. witamy w IV RP :>

_________________
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Nieprzeczytany post: 20 cze 2006, o 16:27 
Offline
Ciasteczkowy skrytożerca
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2004, o 16:37
Posty: 2631
Lokalizacja: Agencja ds. Przerabiania Spinaczy Biurowych na Majtki z Drutu
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 28674.html

Cytuj:
Po zarzutach ''GW'' wiceprezes TVP oddał się do dyspozycji Rady Nadzorczej
PAP 20-06-2006, ostatnia aktualizacja 20-06-2006 13:29

Wiceprezes TVP Piotr Farfał oddał się do dyspozycji Rady Nadzorczej TVP.

Wcześniej w rozmowie z PAP Farfał zapowiedział, że pozwie "Gazetę Wyborczą" do sądu. Za opublikowanie tekstu "Były neonazista w TVP" Farfał domaga się m.in. 50 tys. zł zadośćuczynienia, przeprosin na stronach najbardziej poczytnych dzienników i tygodników, a dla samego autora artykułu - kary pozbawienia wolności za "publiczne znieważenie".

Farfał wystąpi też do sądu o zakazanie "Gazecie Wyborczej" wszelkich publikacji na jego temat. Zapowiada też, że podejmie "analogiczne kroki" wobec wszystkich autorów, redaktorów naczelnych i wydawców, którzy będą powielać "nieprawdziwe rewelacje Marcina Kowalskiego".

Chodzi o poniedziałkowy artykuł Marcina Kowalskiego, w którym napisał on m.in., że Farfał przez dwa lata był wydawcą rasistowskiej gazety "Front", w której miał napisać m.in. "nie tolerujemy tchórzów, konfidentów, Żydów. Jesteśmy przyszłością - zwarci, silni, solidarni, bezwzględni, bezkompromisowi i zawsze gotowi do walki. Po prostu jesteśmy najlepsi".

Sam Farfał powiedział w poniedziałek dziennikarzom, że "nie pamięta tego i nie był to jego tekst", nie ma też zamiaru podawać się do dymisji.

"Mam prawo oczekiwać zarówno od Rady Nadzorczej, która mnie wybrała, jak i od pozostałych członków zarządu TVP, pewnej lojalności i zrozumienia dla całej sytuacji oraz oczekiwania na wyjaśnienie sprawy" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom Farfał.

Podkreślił, że "ten artykuł i wszystkie cytaty, które w nim przytoczono jako jego wypowiedzi, nie są i nie były jego wypowiedziami. "Napisałem dokładnie cztery artykuły do tego pisma: trzy - opisujące historię Ligi Narodowej i Ligi Polskiej w latach 1886-1914 i czwarty tekst, który jest cytowany przez +GW+, że nigdy nie byłem i nie jestem nazistą" - podkreślił Farfał.

Farfał powiedział, że w wieku 15-16 lat, czyli jako bardzo młody człowiek, dał się "zmanipulować kolegom z podwórka i dał się wpisać z imieniem i nazwiskiem na tył okładki jako redakcja" "Frontu". "To nie była żadna redakcja tylko adres kontaktowy. Innego nie mogli podać, podali więc mój. I to jest cały mój związek z tą sprawą" - zaznaczył.

Zarzucił też "GW" manipulację. Wyjaśnił, że w rozmowie z dziennikarzem dziennika podkreślił, iż "dzisiaj nie publikowałby w takim piśmie". Cytat w gazecie brzmi natomiast: "dzisiaj bym ich nie napisał".

"Ja powiedziałem, że dzisiaj w ogóle nie publikowałbym w takiej gazecie, że w ogóle w jakikolwiek sposób nie byłbym związany z taką gazetą (...) Mam nadzieję, że pan redaktor Kowalski nagrywał naszą rozmowę na magnetofon i będziemy mieli dowody w sądzie" - dodał.

Farfał podkreślił, że jego wypowiedzi nie były autoryzowane, nie znalazł bowiem na to czasu.

Zastępca redaktora naczelnego "GW" Piotr Pacewicz powiedział PAP, że zarzuty Farfała są dla niego niezrozumiałe. "Ja sam widziałem te pisemka. Jest on tam podpisany z imienia i nazwiska jako redaktor, oraz jeden z tekstów jest podpisany jego nazwiskiem. Dlatego nie rozumiem, na czym polega nasza manipulacja" - powiedział Pacewicz.

"Faktem jest, że ok. 10 lat temu redagował on neonazistowskie pisemko i pisał neonazistowskie treści. To chyba nie budzi niczyich wątpliwości. On oczywiście może twierdzić, że zmienił potem przekonania, że tego by nie powiedział, natomiast fakt pozostaje bezspornym" - dodał.

Do czasu nadania tej depeszy PAP nie udało się skontaktować z przewodniczącym Rady Nadzorczej TVP. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zamierza natomiast zajmować się tą sprawą, bo - jak powiedział rzecznik przewodniczącej KRRiT Tomasz Różański - nie leży to w jej kompetencjach.

"Jak dotąd nie wpłynęło też do nas żadne zawiadomienie w tej sprawie. Jeżeli dostaniemy jakiekolwiek pismo z treścią, która będzie wskazywała na to, że powinniśmy podjąć jakieś działania w tej sprawie, to je podejmiemy" - dodał Różański.

_________________
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Nieprzeczytany post: 20 cze 2006, o 20:12 
Offline
Rusałka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 7 lis 2003, o 01:32
Posty: 1357
Lokalizacja: Elka
No tak, najlepszą obroną jest atak. Wszyscy są źli a ja jestem dobry. Metody którymi chce uciszyć sprawę "bohater" artykułu przypominają działania kubańskiego albo północno-koreańskiego reżimu.

Potrafię zrozumieć że się kiedyś głupie rzeczy robiło, ale czy odwaga i męstwo nie pozwala mu napisać "przepraszam"?

Telewizyjne gówniarstwo...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Nieprzeczytany post: 20 cze 2006, o 21:55 
Offline
Wiedźma jak ta lala
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2004, o 02:03
Posty: 1208
Lokalizacja: pl_PL.UTF8
cotopaxi pisze:
Telewizyjne gówniarstwo...


niach, niach, teraz będzie ściemnianie :-)

Cytuj:
wcale nie to miałem na myśli!
chciałem inaczej napisać, proszę mnie źle nie rozumieć!
a tak w ogóle, tak w ogóle to...
to nie ja pisałem!
tylko kto inny...
to pisał mój zaginiony zły brat bliźniak!



;-)


biedak nawet się nie może teraz za bardzo tłumaczyć że piwo zamawiał w hitlerowskim geście, bo miał wtedy 16 lat i piwo mu nie przysługiwało ;-)

Cytuj:
- Zostałem wmanipulowany w związki z tym pismem - mówił były wszechpolak. Zaznaczył, że udostępnił swe nazwisko i adres kolegom (nie pamięta ich nazwisk), którzy w jego imieniu pisali artykuły.


http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wyd ... j_a_1.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Nieprzeczytany post: 26 cze 2006, o 10:43 
Offline
Ciasteczkowy skrytożerca
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2004, o 16:37
Posty: 2631
Lokalizacja: Agencja ds. Przerabiania Spinaczy Biurowych na Majtki z Drutu
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 41857.html

Cytuj:
Wiceprezes TVP Piotr Farfał pisał też dla faszyzującego ''Szczerbca''
Marcin Kowalski, Wojciech Szacki 26-06-2006, ostatnia aktualizacja 26-06-2006 08:33

Obrazek
To numer pisma, do którego tekst napisał wiceprezes TVP Piotr Farfał

Piotr Farfał, wiceprezes TVP, był nie tylko redaktorem rasistowskiego "Frontu", ale również publicystą faszyzującego "Szczerbca" i działaczem Narodowego Odrodzenia Polski

"Szczerbiec" to organ prasowy NOP, partii wchodzącej w skład faszystowskiej międzynarodówki Europejski Front Narodowy. W stopce redakcyjnej gazety od końca lat 90. figuruje Roberto Fiore. To ikona faszystów - w 1980 r. był zamieszany w zamach w Bolonii, w którym zginęło 85 osób. Gazeta zamieszcza też teksty Davida Irvinga, brytyjskiego historyka, który siedzi teraz w więzieniu za negowanie Holocaustu i kłamstwo oświęcimskie.

Piotr Farfał pisał do "Szczerbca" w 2000 r. Pięć lat wcześniej - co ujawniła "Gazeta" - redagował rasistowskie pisemko "Front". Po naszej publikacji wyparł się autorstwa większości tekstów we "Froncie" i tłumaczył: - Dałem się zmanipulować, jako szesnastoletni chłopak nieroztropnie pozwoliłem wykorzystać moje nazwisko i adres.

Farfał: Kłamstwo jest istotą demokracji

Co potem robił Farfał? - Piotr wstąpił do naszej partii i działał w NOP, zarówno na Dolnym Śląsku, jak i później na studiach w Szczecinie - mówi "Gazecie" Adam Gmurczyk, prezes NOP i naczelny "Szczerbca". - Zapamiętałem go, bo był zdolny. Kilka jego tekstów opublikowałem. Niestety, później związał się z Giertychem i bezideową LPR. Nasze drogi się rozeszły.

Dzięki redakcji antyfaszystowskiego magazynu "Nigdy więcej" zdobyliśmy numer "Szczerbca" z 2000 r. z artykułem Farfała.

Na okładce - krzyż roztrzaskuje płonącą gwiazdę Dawida. W środku - tekst Irvinga o generale Sikorskim i panegiryk Gmurczyka na cześć austriackiego nacjonalisty Jörga Haidera. Farfał przeprowadził totalną krytykę demokracji. "Nie można zmusić idioty, by stał się geniuszem; podobnie z demokracji nie można uczynić obrońcy interesów Narodu. Kłamstwo w demokratycznej maszynce do prania mózgów jest doraźnym instrumentem politycznym oraz celem o dalekosiężnych skutkach. Kłamstwa mniej istotne lub celowe prowokacje ujawnia się za pomocą mediów. W ten sposób wyrabia się w Narodzie poczucie zaufania do środków masowej informacji. Jednocześnie ukrywa się fakty, które mogłyby zagrozić istnieniu Systemu. Co oczywiście byłoby wielce niepożądane dla wszystkich prostytutek; mieniących się dziennikarzami - są oni przecież Systemu istotnym elementem" - pisał.

W 2000 r. Farfał nie odróżniał komunizmu od demokracji. "Różnic pomiędzy nimi nie ma wielu - ocenił. - Kłamstwo jest istotą demokracji, jej najważniejszym nakazem. Prawdziwa natura demokracji daje nam jednak uczciwą odpowiedź na jedno proste, ale oczywiste pytanie: jakimi ludźmi być nie powinniśmy, by nie stracić godności, honoru i szacunku dla samych siebie. To oczywiste - nie możemy stać się demokratami". Tak pisał 22-letni Farfał, student prawa.

Pankowski: Pisać do "Szczerbca" to kompromitacja

Rafał Pankowski z "Nigdy więcej" już w 1998 r. apelował w "Gazecie": "Szczerbiec występuje przeciwko zasadności zarzutów postawionych hitlerowcom w Norymberdze (...). Niemcy mieli prawo działać brutalnie, a Polacy stanęli po prostu po niewłaściwej stronie".

- Moje słowa nic nie straciły na aktualności - mówi Pankowski. - "Szczerbiec" się nie zmienił. Drukowano w nim - jeszcze przed pojawieniem się w gazecie tekstów Farfała - Leona Degrelle, dowódcę walońskiej dywizji Waffen SS, który do końca życia pozostawał fanatykiem Hitlera. Do dzisiaj antysemityzm nazywany jest przez redaktorów "Szczerbca" cnotą. Krótko mówiąc - jeżeli pan Farfał działał w NOP i pisywał do "Szczerbca", to wystarczający powód, żeby nie powierzać mu żadnej znaczącej funkcji. A już na pewno nie w publicznej telewizji.

Farfał był wczoraj dla nas nieuchwytny. We wtorek zapowiedział, że wytoczy nam proces za naruszenie dóbr osobistych, i oddał się do dyspozycji rady nadzorczej TVP. Rada zbiera się 4 lipca - tego dnia zdecyduje, czy odwołać wiceprezesa z taką przeszłością. Nieoficjalnie wiadomo, że LPR - partia, która nominowała Farfała - szuka już kogoś na jego miejsce.

_________________
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group